10 lutego 2017

„MobilityWOD to przewodnik rozwiązywania bólu, zapobiegania kontuzjom i optymalizacji wyników sportowych. Poprzez proces ewolucji ludzkie ciało jest przykładem nadzwyczajnej mechaniki, ale mimo, że ludzie rodzą się jako niesamowite maszyny, nie rodzą się z odpowiednim oprogramowaniem do jej prowadzenia. Mobility jest zaprojektowane do pomocy obsługi jego mechaniki i zapewnienia narzędzi do podstawowych czynności związanych z naszym organizmem.” MobilityWOD

Mobility, czyli po polsku mobilność, to zajęcia zyskujące coraz większą popularność ze względu na ich zbawienny wpływ na zdrowie uczestników. Nasz siedzący tryb życia i nagłe, bardzo intensywne treningi, często powodują kontuzje, urazy czy przetrenowania, z którymi walka trwa później miesiącami. Nasze zajęcia przygotowują organizm na taki wysiłek oraz wzmacniają i przywracają odpowiedni stan fizjologiczny stawom, więzadłom i ścięgnom. Dodatkowym plusem jest tu ogólna poprawa wydolności organizmu, zwiększenie zakresów ruchomości stawów, rozciągnięcie, zniwelowanie bólów i zapobieganie kontuzjom.

Masowanie

Często do masażu stosujemy rolki, których działanie jest po prostu zbawienne przy zmęczonych mięśniach czy ścięgnach. Największym plusem tego ćwiczenia jest zdecydowanie szybsza regeneracja. W zależności od korzystania mamy szansę uniknąć kontuzji oraz poprawić osiągnięcia podczas treningu. Technika ta pozwala również na pozbycie się nieprzyjemnego napięcia w mięśniach.

Inne rodzaje rolek (na przykład dwie piłki połączone taśmą) sprawdzają się przy masowaniu punktowym oraz rozmasowywaniu bolących miejsc.

Techniki rehabilitacyjne

Uzupełnieniem wymienionych elementów jest rozciąganie za pomocą taśm i innych sprzętów, działając na przykład torebki stawowe. Uprzedzamy jednak, że tego typu techniki wymagają obszernej wiedzy i nie są zalecane osobom początkującym.

Wykorzystanie

W zależności od treningu ćwiczyć możemy przed lub po nim, ogólne zalecenie jest jednak takie żeby rozciągać mięśnie właściwie każdego dnia. W ten sposób unikniemy kontuzji i bólu, a nasze treningi staną się jeszcze bardziej efektywne.

Pamiętajcie o poprawności wykonywania ćwiczeń! Zbyt duża intensywność, niedokładność czy zły zakres ruchu, mogą powodować uszkodzenie struktur mięśniowych i ścięgien. Dlatego zawsze warto przyjść na trening i zobaczyć, jak wygląda profesjonalne rozciąganie.